سلطة فراخ مشوى بصوص العسل والخل

Sunday, November 21, 2010



نسيب الحلويات والمحتاجات شويه ونجى لطبق فرنساوى جدع اوى

ده طبق سلطة مفروض يعنى بس انا بعتبره وجبة كامله رئيسيه

هو سلطةفراخ مشوى بصوص العسل والخل ---ومش عاوزه اعتراض اه عسل وخل

وانا مالى الوصفه كده بس والله اموره انا عملته مرتين وجوزى انشكح اوى ساعتها وحبه وده المهم

نقول مكونات الطبق الجهنمى ده


شرائح فراخ صدور طبعا متبله ملح وفلفل وبشر جوز طيب بسيط ومعلقه خل خفيف خالص

وعلى الجريل واشوى ما ترحمهاش

ونجيب ورق سبانخ ايوه والله مع ورق جرجير وحبة واحده افوكادو ونقطعها ترنشات رقيقه

ومعاهم ورق خس ممكن كبوتشى او الخس بتاعنا بس نجيب الناعم منه وباليد ونقطعه وكمان نوع جبنه محترم الوصفه بالجبنه الزرقاء بس عملتها بالبارميزان اموره برضه

وانا عارفه احمد عبد مش هيسكت هيرفع عليا قضيه ويشتكينى عند بتوع حقوق الانسان عشان خاطر بس الجبنه الزرقاء

عين جمل مقشره طبعا وشرائح الفراخ المشوى على الكلام ده كله

نيجى لصوص السلطة

معلقه عسل ومعلقتين خل بلسمى وزيت زيتون ومش فى ملح عشان الجبنه هتعمل شغل طبعا عاوزة اقول التناقض مابين الحلو والحادق يجنن والله

كنت مخليه الاضافه دى فى الاخر وهى نضيف كرز مجفف ودى كانت المفاجئه النهائيه لاخونا احمد المعترض دائما

وحد يلحقنا بالاسعاف لانه هيغمى عليه وهو بيصرخ بهستريا منك لله يانونا


شويه رخامه بقا قدام هيدعى عليا بالمره ولانه بيكره الانجليزى والفرنساوى الطبق ده اسمه بالفرنسى

Salade au poulet grillé aux graines de pavot et au miel Vinaigrette

يعنى سلطة الدجاج المشوى بصوص الخل والعسل--وهضيف صورتين امامير
Share this article :

0 comments:

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. كوكر - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger